Maak kennis met het Beleef keukenteam

Er wordt hard gewerkt om alle verpleegafdeling gefaseerd over te laten gaan naar Beleef. Ondertussen blijven de keukencollega’s onze patiënten voorzien van gezonde maaltijden; op reguliere wijze én op de Beleef-manier. Een hele uitdaging! Wij vroegen het keukenteam naar hun rol en wat zij mooi vinden aan Beleef.

down-groen-small

Erik Meindert

Erik is al 24 jaar in dienst bij het GHZ en nu onderdeel van het keukenteam van Beleef. In zijn functie is hij verantwoordelijk voor het snel en goed opmaken van de bestelde maaltijd. “Het mooie aan Beleef is het ruime keuzeassortiment voor de patiënt en de vrijheid om te kiezen wanneer de patiënt geniet van zijn eten en bijvoorbeeld niet alleen maar meer een warme maaltijd in de middag.”

Esmeralda de Keijzer

Ook Esmeralda is verantwoordelijk voor het op tijd leveren van de juiste maaltijd aan de patiënt. Tien jaar na een succesvolle stage in het GHZ is zij net weer terug in de keuken. “De patiënt kan altijd bestellen waar hij of zij trek in heeft door de vele keuzes die de menu’s bieden. Fijn voor vooral de oudere patiënten is dat er nauwelijks meer verpakkingsmateriaal wordt gebruikt dat lastig is te openen en tevens beter voor het milieu.”

Lucia van Zuijlen

Om iedere patiënt op tijd zijn maaltijd te serveren is ook Lucia onderdeel van het Beleef keukenteam, na al 12,5 jaar dienstverband in het GHZ. “De meerwaarde van Beleef is dat de patiënten zelf de regie houden door te bestellen wat ze willen eten en wanneer ze dit willen eten. Beleef betekent ook afscheid nemen van collega’s waar we al jaren mee samenwerkten en dat doet zeer.”

Sabine Gashi

Als medewerker van het callcenter en de voedingsadministratie van Beleef neemt zij de bestelling aan van patiënten. Ze helpt daarnaast ook de roomassistants door hun vragen te beantwoorden en zorgt dat er altijd voldoende maaltijden op voorraad zijn. “Ik vind het mooi dat de patiënt door het invoeren van Beleef meer zelf bepaalt wanneer hij wil eten en wat hij wil eten. Het is ontzettend leuk om telefonisch contact te hebben met de patiënt en hun nu echt persoonlijk te helpen in plaats van de maaltijden in te voeren in het systeem vanaf de bestellijst.”

Mekki Kardian

“Kort voor het eetmoment bestelt de patiënt waar hij trek in heeft, dit zorgt voor minder verspilling en minder verpakkingsmateriaal.” Met 13 jaar werkervaring in de keuken van het GHZ draagt ook Mekki in zijn nieuwe functie bij aan het serveren van de bestelling van patiënten: op de gewenste tijd en wat zij wensen.

Karin van As

Als medewerker van het callcenter en de voedingsadministratie en met maar liefst 23 jaar ervaring staat Karin ook patiënten te woord en helpt zij hen een bewuste keuze te maken. “Doordat patiënten telefonisch kort van tevoren de gewenste maaltijd bestellen, eten zij altijd wel iets dat ze lekker vinden.”

Marc Persoon

Met 27 jaar ervaring en in zijn functie als souschef van Beleef stuurt hij zijn keukencollega’s aan. Voldoen aan de hygiënerichtlijnen en administratieve taken zoals roosteren, behoren ook tot zijn takenpakket. “Beleef is mooi omdat de patiënt zelf kan beslissen hoe laat, met wie en wat hij wil eten. Voor de toekomst is het de wens dat de patiënt zelf kan beslissen waar de maaltijd wordt genuttigd in het ziekenhuis.”

Carla Vane
(niet op foto)

Met 24 jaar ervaring in het GHZ, is ook Carla verantwoordelijk voor de maaltijd van de patiënt. “De broodmaaltijd is met Beleef mooi op te dienen en er is ruimte voor eigen creativiteit. Voor de warme maaltijd kunnen we dit nog verbeteren.”

Ron Vreedendaal
(niet op foto)

“Voordeel van Beleef is de ruime keuzemogelijkheid voor de patiënt. Voor de keuken is het draaiende houden van twee maaltijdconcepten voor verschillende afdelingen een grote uitdaging, en dan komt de verbouwing van de keuken er nu ook nog bij”, vertelt Ron vanuit zijn functie als medewerker van het keukenteam.

GHZ Personeelsnieuws | intro
Video