x

Hoera nieuwe afspraakbrieven!

Een zorgvuldige voorbereiding ging er aan vooraf, maar dan heb je ook wat. Op woensdag 21 juni ging het GHZ over op nieuwe afspraakbrieven voor patiënten. Bevestigen, verzetten of herinneren: het is nog nooit zo gemakkelijk geweest. “Aanleiding voor dit project was dat er ruim 180(!) verschillende brieven in omloop waren van allerlei specialismen. Waarbij we grote verschillen in inhoud, kwaliteit en gastvrijheid ontdekte”, vertelt initiatiefnemer en projectleider Marcel Loot. Functioneel Beheer, het Klantcontactcentrum en Marketing & Communicatie zijn daarom een werkgroep gestart. Met input van verschillende polikliniekmedewerkers en de afdeling administratie is een nieuw brievenpakket ontwikkeld. “Met deze brieven geven we onze patiënten een helder overzicht van hun afspraak en de bijbehorende voorbereidingen. Voordeel voor ons als medewerkers is dat het in de toekomst geen extra tijd meer kost om brieven te maken, deze brieven zijn universeel. Uiteraard hebben we waar mogelijk rekening gehouden met verschillende soorten afspraken en locaties”, vertelt Annuska Gerencsér van Functioneel Beheer.

Video