Zeg het maar!

Eén van de randvoorwaarden uit ons strategisch plan is ‘de bevlogen medewerker’. Bevlogen medewerkers zorgen voor een grotere patiënttevredenheid en zijn daarnaast enthousiaster en productiever tijdens het werk. Wat versta jij onder een bevlogen medewerker en hoe kunnen we meer bevlogen medewerkers binnen ons ziekenhuis krijgen? Zeg het maar!

Esmeralda Hokken
Internist / Oncoloog

Voor ‘de bevlogen medewerker’ bestaat denk ik niet één definitie. Zoals ik het zie, werk je met veel enthousiasme binnen het ziekenhuis en voel je je betrokken en verantwoordelijk om goed werk af te leveren. Zowel naar je patiënten als naar de organisatie toe. Je bent hiervoor bereid het spreekwoordelijke ‘extra stapje’ te zetten.

Verder streef je continu naar persoonlijke ontwikkeling en innovatie van de zorg en probeer je hiervoor zoveel mogelijk mensen mee te krijgen, zodat je inspanningen uiteindelijk leiden tot een sneeuwbal effect.

Een positieve houding ten opzichte van je werk en de organisatie zorgt voor betere zorg, meer patiënttevredenheid en meer plezier op de werkvloer. Bevlogen medewerkers zijn daarom de ambassadeurs voor het ziekenhuis!

Esther Oudenaarden
Verpleegkundige

Bevlogen medewerkers lopen warm voor hun vak. Ze zijn toegewijd, betrokken, enthousiast, leergierig en hebben een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Bevlogen medewerkers onder elkaar creëren een energieke sfeer, waarin collegialiteit hoog in het vaandel  staat en de patiënt uiteindelijk de best mogelijke zorg krijgt. Patiënten zijn hierdoor meer tevreden. Dan is wat mij betreft de cirkel rond.

Hoe houdt het GHZ zijn bevlogen medewerkers? Wat hebben medewerkers nodig om, ondanks de werkdruk die vele ervaren, enthousiast te blijven? En hoe kunnen ze  zich verder ontwikkelen? Door in de eerste plaats naar hun medewerkers te luisteren en ze te blijven waarderen.

Mariëlle Danes
Projectleider Project- & Adviesbureau

Bevlogenheid herken ik direct als iemand over zijn vak praat. De liefde die eruit spreekt en de twinkeling in de ogen. Bevlogenheid raakt me! Ik denk dat iedereen die bewust kiest voor een vak ook over bevlogenheid beschikt. Je moet dit wel onderhouden door je continu verder te ontwikkelen, je talenten optimaal te benutten en te doen waar je blij van wordt. Bevlogen zijn geeft naast jezelf ook je collega’s en je patiënten energie.

Om bevlogen te blijven heb je waardering nodig en de kans om jezelf te ontplooien. Gevaren die op de loer liggen om bevlogenheid te verliezen zijn naar mijn mening zaken als werkdruk en regeltjes. Hier ligt een uitdaging voor zowel het GHZ als voor de medewerker zelf. Hoe krijgen we meer bevlogen medewerkers? Door met elkaar op zoek te gaan naar de passie!

Willemieke Tummers
ANIOS

Als je het mij vraagt, betekent bevlogen zijn dat je plezier hebt in je vak, dat je bereid bent verder te gaan voor je patiënten en de best mogelijke zorg te willen leveren. Elke dag weer, ondanks de drukte die we dagelijks ervaren.

Mensen zijn vaak bevlogen in hun werk als ze het gevoel hebben betrokken te zijn bij de organisatie. In het Groene Hart Ziekenhuis worden initiatieven van medewerkers om de zorg en het ziekenhuis te verbeteren gestimuleerd en dit draagt eraan bij dat je het gevoel hebt het verschil te kunnen maken. Het is dan ook zeer belangrijk dat je hierin ondersteund wordt door supervisors en leidinggevenden en dat je de kans krijgt je continu te blijven ontwikkelen.

Bevlogenheid is wat mij betreft dé drijfveer om elke dag met plezier naar je werk te gaan en ervoor te zorgen dat we met elkaar de zorg blijven verbeteren.


Like | 21

Video