Duurzaam vervoer, natuurlijk!

Sinds eind vorig jaar geldt een duurzaam vervoersbeleid. Wat houdt dit ook al weer in? Het bedrag waarvoor je kunt deelnemen in het Fietsplan-meerkeuzesysteem is verhoogd. Hiermee is ook de aanschaf van een elektrische fiets mogelijk. Daarnaast  geldt bij vervoersbedrijf Arriva een aanzienlijke korting op busabonnementen in onze regio. Tot slot kunnen medewerkers die binnen een straal van 5 km (over de weg) van het GHZ wonen, binnenkort niet meer tegen medewerkerstarief hun auto parkeren in de GHZ-parkeergarages. Hun medewerkerspas geeft voor dagdiensten geen toegang meer door de slagbomen. Voor avond-, nacht- en weekenddiensten geldt deze maatregel niet en kan wel tegen medewerkerstarief worden geparkeerd. Meer weten? Kijk op het serviceloket van HRM.

“Belangrijk is dat er goede communicatie is.”

Elke drie jaar weer….

Elke drie jaar zijn er weer algemene OR-verkiezingen. Dan moeten alle leden aftreden en zich opnieuw, als zij dat willen, verkiesbaar stellen. Als er meer kandidaten dan zetels zijn, kan dat betekenen dat er verkiezingen worden gehouden. Er hebben zich 17 leden kandidaat gesteld, dus geen verkiezingen.

Op 10 maart werd de ondernemingsraad officieel geïnstalleerd en een dagelijks bestuur uit hun midden gekozen. Als ik terugkijk naar mijn afgelopen zittingsperiode als voorzitter, zijn het drie jaar geweest met vele veranderingen. Een nieuwe bestuurder, nieuwe huisvesting maar ook moeilijke financiele jaren.We werken al een tijdje met clustermanagers en hopen dat we in de toekomst ook met hen om de tafel kunnen zitten, om de afspraken die gemaakt worden met het bestuur, goed vorm te geven in de organisatie. Belangrijk is dat er goede communicatie is, die op één en het zelfde moment naar buiten wordt gebracht. 2016 wordt voor ons dan ook een spannend jaar om met een nieuwe ondernemingsraad te zorgen dat in deze moeilijke tijden de medewerker niet wordt vergeten.Deze uitdaging ga ik graag aan met een raad die een goede vertegenwoordiging is van deze organisatie.

Henriette van der Velden
Duo voorzitter

Catalogus medische bibliotheek nu ook digitaal

In de Medische Bibliotheek van het Landsteiner Instituut op de 6e etage in het GHZ kun je terecht voor literatuur over patiëntenzorg, onderwijs en onderzoek. Per 1 maart is de catalogus van de Medische Bibliotheek ook digitaal beschikbaar. Annemarie van der Velden en Juliette Kusters zijn informatiedeskundigen en werken in de Medische Bibliotheek. “De digitalisering van de catalogus was een wens die al lang op ons lijstje stond. Met de komst van de digitale catalogus kunnen medewerkers vanaf iedere computer met internetaansluiting zoeken welke materialen in de bibliotheek aanwezig zijn. Vervolgens kunnen deze ook gereserveerd worden.

De catalogus is groot, want ook de catalogus van MCH-Bronovo is toegankelijk. Je ziet direct of het naslagwerk beschikbaar is”, vertelt Annemarie, “en kunt online reserveren en verlengen.”

Toegang tot catalogus
De digitale catalogus vind je via de website van het Landsteiner Instituut. Voor het maken van een eigen account kun je inloggegevens aanvragen via e-mail: [email protected].

Bewust bekwaam blijven
Een belangrijke doelstelling van de Medische Bibliotheek is kwaliteitsverbetering van de zorg. Annemarie: “Iedere zorgverlener loopt in de praktijk wel eens tegen vragen aan. Bijvoorbeeld over wat de beste manier is om een bepaald infuus aan te leggen of een wond schoon te maken. Vaak wordt zo’n vraag aan een collega gesteld, maar belangrijk is ook om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in het vakgebied en je te blijven verdiepen in de literatuur. Bewust bekwaam blijven dus. Dat komt de kwaliteit van de patiëntenzorg ten goede.”

Personeelsnieuws | intro
Video