x

Marsha over het patiëntenportaal

Het is zover: dit jaar krijgt het GHZ een patiëntenportaal. Via het portaal hebben patiënten altijd en overal toegang tot hun medisch dossier en behandelinformatie. Ook kunnen ze zorgzaken online regelen. Denk aan het wijzigen van hun persoonlijke gegevens, herhaalrecepten aanvragen en op termijn afspraken maken en vragenlijsten invullen.

Op dit moment zijn we druk bezig met het inrichten van het portaal. We zijn dus heel benieuwd wat onze patiënten van deze ontwikkeling vinden. Marsha Francken, lid van de cliëntenraad, is erg blij dat het patiëntenportaal er bijna is. “Patiënten krijgen door een portaal veel meer inzicht in hun zorgproces en het is handig om alle informatie op één plek terug te kunnen vinden. Dit helpt om meer regie te nemen en maakt Samen Beslissen ook makkelijker.” Zelf denkt ze het portaal het meest te gebruiken voor het medisch dossier en de behandelinformatie. “Als ik voorafgaand aan een consult alvast de uitslag van een onderzoek kan inzien dan kan ik gerichte vragen stellen. Na afloop is het fijn als je alles nog eens na kunt lezen, ook met naasten. Mij lijkt een optie waarbij mantelzorgers toegang kunnen krijgen tot het portaal dan ook heel handig. Zo kunnen ze patiënten beter ondersteunen.”


Like | 50

In de praktijk

Vraag aan Monique en Niek

In de praktijk

Vraag aan: Iris & Wendy van Deure

Video