x

Patiënt Journey App: De juiste informatie op het juiste moment 

Steeds meer afdelingen stappen over op gepersonaliseerde digitale informatievoorziening, zoals de Patient Journey App (PJA). De PJA biedt patiënten de juiste informatie op het juiste moment en biedt de zorgverlener inzicht in de voortgang van de patiënt. Het inzetten van deze app bespaard niet alleen veel papier, het is ook patiëntvriendelijk. Projectleider Birgit van Wijngaarden: “In een folder krijg je alle informatie tegelijkertijd en je bent dan sommige zaken misschien snel weer vergeten. Via de app wordt op het juiste moment relevante informatie gegeven. Daarnaast kunnen we de informatie snel en eenvoudig aanpassen wanneer er iets veranderd in het behandeltraject. Een ander groot voordeel is de mogelijkheid om zogeheten notificaties naar patiënten te sturen vanuit de app. Hiermee kun je patiënten alert maken op bijvoorbeeld het invullen van een ontlastingsdagboek of het nuchter zijn voor een operatie.”

Het Defecatie Expertise Centrum krijgt al positieve reacties van hun patiënten. Zo ook van een 38-jarige patiënt die de PJA dagelijks gebruikt in verband met een operatie voor een neurostimulator: “Door de berichtjes wist ik goed wat ik kon verwachten, ook na de operatie. De teksten zijn begrijpelijk en ik kan het ook delen met mijn familie. Erg fijn om alles op één plek te hebben.”


Like | 10

In de praktijk

Één vraag aan Nienke en Wilma

In de praktijk

Één vraag aan Thera en Marloes

Video